måndag 19 december 2011

Goodiebag från apoteket

Jag gillar inte att gå till doktorn, tycker att de alltid antyder att man är där i onödan. Men...när sjukdagarna börjar kännas i kassan och tillräckligt många säger åt mig att jag borde gå till doktorn, då lyder jag. Jag gjorde enklast möjliga: tog det genom företagshälsovården, gick till bästa stället (Citykliniken i Lund) och passade på att fixa lunch samtidigt.

Doktorn sa: "jaha, här var det lite höga värden på sänka och vita blodkropppar" och skrev ut hostmedicin, kortisonnässpray och antibiotika. Så nu är det bara en tidsfråga innan jag slutar låta äckligt och vara trött och sjuk.

Förresten, har ni tagit prov i näsan nån gång? Det hade inte jag ("nä, man brukar komma ihåg det i så fall" sa sköterskan), och jag är glad om jag slipper det i fortsättningen för det gjorde skitont! Och varför kallas det för näsprov när de är ända uppe i hjärnan och rotar?

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Precis! Bra med medicin men fasen så äckliga prov de kan komma på. Tycker de kan utveckla typ scanningsinstrument istället för att bara förlänga pinnarna på de instrument de redan har som de sedan stoppar in på alla möjliga vis. Vem kom t ex på att man sak filma tarmarna från insidan? Utan att öppna liksom.

Har de aldrig hört talas om Beamning och Scanning på riktigt? Jag är helt klart redo för chip i nacken där de kan läsa av alla fel och sedan bara injicera en korrigeringsvätska. Fix! Då är det ju lite lönt med Nobelpris.

cristel sa...

hoppas medicinen hjälper så du blir frisk till jul, ha det bra så ses vi då