tisdag 6 december 2011

All work and no play

I början av januari ska jag på miniturné i Asien. En arbetsdag och en ledig helg i Singapore och två arbetsdagar i Shanghai. Många restimmar för inte så mycket jobb. Det blir premiär till Singapore, det ser jag fram emot! Tydligen är januari den kallaste månaden, men det ligger typ på ekvatorn så det är ändå nånstans mellan 20 och 30 grader. Just det, det är regnperiod också. Men, stunderna mellan regnen, sightseeingen och shoppingen planerar jag att spendera här:


Shanghai har jag varit i två gånger innan, men jag minns att det sades att staden växer med ca ett Manhattan vartannat år och det var nog fyra år sedan sist så det finns säkert lite nytt att se. Jag minns också att det luktar illa, och att vatten på flaska alltid smakar lite bensin.

Inga kommentarer: