söndag 23 oktober 2011

Skogshuggeri

Jag brukade ha tre äppelträd och ett päronträd i trädgården. Det ena av äppelträden stod lite dumt till, och det var den där tidiga smaklösa sorten så jag bestämde mig för att såga ner det. Eller tja, Fredrik gjorde i ärlighetens namn det mesta.


Själv höll jag mig sysselsatt med att beskära de andra träden och ta vara på frukten. Förutom att det ligger kvistar på hela gräsmattan (HUR får man tag på en eldningstunna?) så blev trädgården typ dubbelt så stor.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Ah, en yxman i trädgården.
Minns en gång när Mona var med på nån crosstävling och vi bodde på nån camping i nån liten stuga. För att gå på toa var man tvungen att gå ut. Men det ville hon ABSOLUT inte göra själv. Efter ett tag kröp det fram att det berodde på att YXMÖRDARNA ju bodde nere vid sjön.
Men din yxman ser mycket trevligare ut. Och är något mer på riktigt också tror jag.

Alltså: Åk inte till en sjö utanför Skene. För där bor Yxmördarna. (Man kanske borde tipsa polisen?)

tojis sa...

Jag skulle inte heller vilja gå och kissa bland yxmördarna faktiskt.

Ulrika sa...

Nä, och det behövde inte hon heller. Vi följde henne snällt till toaletten.

Yxmördarna kan ha flyttat också. Det vet man inte så noga. Det som hon dock hade oväntad koll på var att de verkade leva i flock. Hon var mycket klar över att det var plural och bestämd form.