måndag 24 oktober 2011

Hur GJORDE hon egentligen?

Jag är HELT tvärsäker på att det gick till så här i morse: när jag hade duschat släppte jag ut katten, och tänkte "bra, då kanske hon vill komma in redan när vi ska åka". När vi gick iväg ville ingen katt komma in trots att jag kallade och lockade. När jag kom hem efter jobbet trodde jag att hon som vanligt skulle ligga under grannens bil och vänta, men hon kom inte trots att jag ropade Missen så gulligt jag bara kunde, ganska länge. När jag till slut gick in möttes jag av en kelig katt i hallen. Ehhhh?

Alternativen: Fredrik släppte in henne i morse utan att komma ihåg det. Eller: jag håller på att bli galen. Eller: katten är egentligen ett spöke som kan gå genom väggar. I så fall, varför sitter hon och ylar vid dörren när hon vill gå ut? Sista och mest troliga: hon har hittat ett nytt hål i orangeriet, så att hon har kommit in själv. Det är i så fall jättebra, tills de äckliga tjocka tjuvgrannkatterna hittar samma hål och går in här och äter upp hennes mat.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Ska man lämna sin tipsrad här?
Och vem rättar?
Inte för att jag inte tror att ni alla tre rättar helt opartiskt förstås. Men ändå.

tojis sa...

Ja. Rätt rad kommer i ett annat inlägg, så kan man rätta själv.

Ulrika sa...

Jahaja. Då satsar jag allt jag äger på spökteorin. Verkar allra knäppast.
(Om du känner ngn slags vinstkänning så kan jag meddela att det är banken som äger båda husen och att Selma inte betraktas som ägodel.)