söndag 5 juni 2011

Utflykt dag 2-3, livet på en pinne

Österlen, here we come!

Det första stoppet om man åker förbi Ystad är Olof Viktor, varje gång. Både cafét och butiken är grymt bra. Ni som inte har varit där, åk genast dit! (jag följer mer än gärna med) Med fullpackade påsar och mätta körde vi vidare till Simrishamn där vi gick en sväng. Sen låg vi på stranden vid Stens huvud. Jag var inställd på att bada, eftersom det kändes skönt i vattnet vid mellbystrand, men efter att ha doppat tån i det iskalla vattnet ångrade jag mig snabbt.

Lite på känn hade vi bokat boende och restaurang vid och i Kivik, och det var riktiga fullträffar! Kolla bilderna från Mellby Klockaregård:









Sköna sängar, toppenbra frukost, och vilken utsikt från rummet:



Efter en riktigt bra middag på Eva på torget blev det en promenad i hamnen:



På morgonen åkte vi tillbaka till Stens huvud och gick runt till Hällevik och upp till de tre huvudena. Sen tillbaka till Malmö för att cykla vidare till Hjärup och grilla hos Evis, med tillhörande barnbus och barnmys.

3 kommentarer:

Karin sa...

Vilken fantastisk solnedgång! Ja, hela vistelsen verkar ha varit tiptop!

tojis sa...

Verkligen. Rekommenderas om ni vill åka bort nån natt.

Cornelia sa...

Gu så mysigt! Jag har funderat många gånger på att göra något liknande men det har aldrig blivit av, men nu ska vi på bröllop i augusti på Österlen så då ska vi bo över :) Det verkar inte va så långt ifrån Restaurang Allé till Mellby Klockaregård heller :) Ska kolla om de har några rum lediga den helgen!