måndag 13 juni 2011

En lättöl tack!

Jag har aldrig gillat lättöl, eller om jag ens aldrig har provat att dricka det. Det ser så tråkigt ut bara.

Men! Efter loppet i lördags serverades en ganska intetsägande lunch bestående av stenhård kyckling med nån bulgurröra och trist felixdressing. Till det: en iskall lättöl, och jösses så god den var (men jag är säker på att en mellanöl eller en starköl hade varit ännu godare)! Så om ni undrar hur man bäst njuter av en lättöl, se till att vara varm, trött och svettig.

På tal om svettig, när jag frågade Karin om det var skönt att duscha efter loppet sa hon: ja, det kändes ungefär som att bada i havet. Och det hade hon rätt i.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Och jag har börjat gilla alkoholfri Carlsberg. Var den enda som var kvar efter kalaset i januari så då fick jag chans att prova. Verkar vara bättre än lättöl också eftersom den är jättegod utan att vara varken varm, svettig eller trött.

Fast idag drack vi bubbel före lunchen och det är ju ännu bättre förstås!

Karin sa...

Jag tror att du hade kunnat börja älska äppeljuice eller lingondricka också, bara det serverades sådär iskallt ur sådär goda glas efter en sådär svettig tur. Men kör du vidare på lättöl - det verkar... vuxet, liksom!

franziengland sa...

Vad då "trist Felixdressing"???? Känns som om jag behöver åka dit och börja jobba igen om du skriver så...
Grattis till väl genomfört lopp!!
Kram.

tojis sa...

Haha, ja men det är väl skillnad på dressing från en pump och egenihoprörd, även för fd felixanställda?