torsdag 9 juni 2011

Snart är det dagen D

På lördag ska jag cykla 10 mil i ett svep. Det är en fis i rymden för de som ska cykla Vätternrundan (30 mil istället, delvis på natten), men för mig är det mycket. Jag har laddat upp genom att cykla 171 mil i år, och den här veckan är det bara vila och sömn på schemat, och ingen vindrickning. Det går sådär, kroppen är tung och trött men det hinner förhoppningsvis ändras till på lördag.

Vädret då, undrar ni väl? Ja det beror på var man kollar (jag kollar överallt och väljer det bästa, som med horoskop).
dmi.dk
klart.se
smhi.se
Alla är överens om att det ska vara uppehåll, inte så mycket vind och runt 15 grader. Helt ok. Jag kan skaffa solbränna, då utan cykelkläderränder, en annan dag!

3 kommentarer:

Karin sa...

Det ser mycket bättre ut än för ett dygn sen!! Hoppas att något är sant.

tojis sa...

Japp, det ändras ju ofta, hoppas bara det ändras åt rätt håll. Eller att det stämmer...igår påstod t ex dmi att det var fint väder i Malmö samtidigt som det åskade och tokregnade.

Cornelia sa...

Håller tummarna, lycka till!!!