onsdag 22 juni 2011

Årets belöning

Jag och en kollega lunchar ofta på Annas kök, och när man står där i kön är det svårt att inte bli sugen på kakorna som ligger där och ropar på en. Men eftersom vi är ståndaktiga (host) så låter vi bli, eller har det som en belöning för nåt bra vi har gjort. Förra året var det nån slags brownie, och då fick vi äta en sån när vi hade klarat en jobbgrej i Portugal som vi slet med i flera månader. I år har en chokladkaka med kokostäcke sett väldigt god ut, och motprestationen blev naturligtvis Tjejvättern. Idag var det dags!


God såklart, men för söt, och nu kommer jag väl ha koma resten av dagen. Och så får man ju lust att cykla 10 mil till, för att träna bort den. Undrar vad vi måste göra nästa år, och vad vi ska äta när vi har gjort det.

3 kommentarer:

tojis sa...

Yuck. Jag mår fortfarande illa, flera timmar senare. Undrar om jag lärde mig nåt av det.

Ulrika sa...

Nej? Det brukar inte jag iaf.

tojis sa...

Nä, det är väl så. Inte första gången jag mår illa av sockerchock, och ändå...