tisdag 28 juni 2011

Sommar! (i P1)

Äntligen är sommarpratarna igång! Jag kör ner dem som podcasts i telefonen och lyssnar när jag cyklar/går/solar/åker buss. Mark Levengood premiärade, urcharmig som vanligt. Han pratade om vad som är svenskt och knorrade till det med "sluta klaga på att det är mörkt, ta ut huvudet ur röven" och berättade om när han inte fick använda ett foto på sig och Meryl Streep på sitt visakort "för man får inte ha bilder på kända personer och Mark Levengood är känd".

Sen var det Torgny Lindgrens tur men jag fick stänga av efter några minuter för det var så tråkigt att jag inte stod ut. Och i morse lyssnade jag på husmorsbloggerskan Underbara Clara (som bloggar här), och det var ungefär precis som jag trodde. Hon är klok hon, fastän hon bara är 25.

Imorgon bitti ska jag visst lyssna på nån som heter Göran Gudmundsson (jag fick googla honom, han är byggnadsantikvarie, skriver böcker om hur man vårdar gamla hus).

6 kommentarer:

Karin sa...

Jag har inte börjat lyssna än... om inte annat är det underbart att göra när sommaren är slut. Kan det hända förresten? Min mor har redan återgett halva Levengood men jag tror att jag kan få behållning ändå!

Cornelia sa...

Levengood e en stor favorit, kan lyssna på honom jämt, han säger så kloka och roliga saker :)

Jag missar alltid Sommarpratarna, jag sitter ju vid datorn och lyssnar ju på radion hela dagen ändå, får ta o ratta in P1 ist för P3 då :)

tojis sa...

Ja det tror jag nog. Och Gudmunsson var faktiskt riktigt bra! Tänkte på Ulrika mest hela tiden, men du visste väl redan innan vem han är Ulrika?

tojis sa...

Cornelia, har du läst/lyssnat på hans bok Sucka mitt hjärta? Också charmig, och kort.

Ulrika sa...

Nope, visste inte. Men inser att jag läst saker han skrivit och förstås har med mig lite av tankarna i det jag gör. Tillsammans med mycket annat.

Ulrika sa...

Nope, visste inte. Men inser att jag läst saker han skrivit och förstås har med mig lite av tankarna i det jag gör. Tillsammans med mycket annat.