fredag 11 mars 2011

Tjänstecykelhemtransport

Idag har jag fått min tjänstecykel! Den hämtades ut i Lund men jag vill ha den hemma så det var bara att ta med sig cykelhjälmen i morse och cykla hem den i eftermiddag. Det var tveksamt ett tag, eftersom det snöade i Lund och tydligen både haglade och åskade i Malmö. Men när jag var klar med dagens sista möte sken solen så jag satte på en ljudbok och gav mig iväg.

Jag har aldrig testat den vägen innan men har hört att det är bra skyltat. Det måste vara ett rykte för jag cyklade fel när jag skulle ut ur Lund och följde skyltarna. När jag hade snurrat runt lite och hittade rätt väg ut var det en dryg mils raksträcka i rejäl motvind. Det toppades av snöblandat regn när jag kom fram till Värnhem, sen fick jag njuta av kalla och blöta kläder sista biten. 27 km var det enligt min mobilapp, då inte från jobbet utan nere i stan, så det är nog 29 från jobbet. Min plan är att cykla en dag i veckan sen när vintern är slut, men hoppas på lite mindre motvind för det var ingen lek.

Nu: vin och förhoppningsvis massage. TGIF!

2 kommentarer:

Karin sa...

JA! Låt det bli vårväder SNART!

Bra kämpat!!

Ha en skön helg!

Cornelia sa...

Inte blåsa, det blåser ALLTID i Skåne ;) Om du har motvind på vägen dit och tror att du ska ha medvind hem så tror du fel för då har vinden vänt :(
Men jag tycker du e en riktigt kämpe som gör det :D