måndag 21 mars 2011

Sökes: eldningstunna

Jag har klippt lite i trädgården. Och innan jag ens har börjat på träden och vinrankan så är högen med ris tillräckligt stor för att kunna funka som valborgseld i en mindre stad. Eftersom jag inte vill springa med riset genom huset och sen köra till tippen hundra gånger tänkte jag elda det istället, men det verkar vara svårt att få tag på en tunna att göra det i. Det är bara stockholmare och nån göteborgare som säljer såna på blocket. Är det nån (av mina fem läsare) som vet nåt och kan tipsa? Tack på förhand!

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Nope, inget bra tips. Men visst behöver man tillstånd för att elda utomhus eller?

Och grönt har det ju blivit på sidan också! Snart kommer våren. Fick nästan lust att ta en promenad såhär på kvällskvisten. Bäst att hänga framför datorn en stund så att det går över.

tojis sa...

Det är olika tider och regler i olika kommuner. Jag skulle behöva den där tunnan ganska snabbt (före 1 april). Annars kan man väl passa på när det är valborg tänkte jag.

Karin sa...

Jag var säker på att Cornelia skulle svara! Har ingen tunna och är sådär intresserad av att elda. Finns ju andra i hushållet som försökt bränna ner huset genom att bränna ogräs mellan plattor med gasolbrännare. Ärligt talat, som det alltid blåser, tycker jag att eld avskräcker...

Karin sa...

Förresten, fick lånecykel med mig hem från Bikemasters!

Cornelia sa...

SOrry! Har inte hunnit läsa o kommenter på ett tag :)

Har tyvärr inga goda nyheter när det gäller tunnan heller :( Vi lyckades efter mycket letande få tag på en tunna sista året vi bodde i föra huset, på landet, men vi använde aldrig den. Jag tror vi lämnade kvar den till de som löpte huset.

Vi kollade också på Blocket men hittade aldrig nån. Men sen frågade vi en kompis som va bilmeckare och han fixade den åt oss :) Så det e mitt tips!
Har du inte nån bilmeck där ute i Vintrie? Eller sväng förbi det där industriområdet utmed vägen där de har en lunchrestaurang mellan Hyllie och IKEA, där ser ut att kunna stå nån tunna o skräpa :)