onsdag 2 mars 2011

Fast forward

Vilken skitdag! Jag är förkyld så jag har sovit uselt, svårt att andas. Så då har jag snarkat och väckt stackaren som låg brevid. När jag klädde på mig i morse gick stövlarna sönder, och jag var inte hemma. Det löstes dock genom att behålla ett par skor jag hade i bilen som jag hade tänkt lämna tillbaka. Tur det, för när jag kom till jobbet ville kollegan att jag skulle hålla en presentation för en stor kund i hennes ställe. Jag var inte alls klädd för det, men skorna var iaf hela. Efter presentationen, som gick ok, skulle jag jobba ikapp men mådde så  illa att jag inte vågade stanna på jobbet. Avbokade ett möte och körde hem, utan kräkpauser. Hemma funkade varken tv eller internet. Inte förrän den femte gången jag startade om allt. Jag undrar så vad jag gjorde för fel de första fyra gångerna.

Så, kan vi spola förbi den här dagen och gå direkt på imorgon? Vakna utsövd, ofebrig och må bra?

5 kommentarer:

Stackaren sa...

Äh, det var inte så farligt. Jag kunde ju sagt ifrån eller flyttat på mig till soffan. Eller fått dig att gå dit.

Trycker på snabbspolningen.

Karin sa...

Alla förutsättningar för en bättre morgondag! Och då ska du ju vara i toppform för vibbning också!

Ulrika sa...

Jag är med! Känns som om vi kunde snabbspolat sedan i lördags. Vi har ju för fasiken haft kö på örontermometern här hemma med tre febergalningar i soffan. (Ingen har dock snarkat).
Har iaf fått hostmedicin och luftrörsvidgande idag så nu hoppas jag på en sovbar natt.

Selma sa innan (med matt blick och huvudet ner i soffkudden): Man kan nästan inte göra någonting...
Håller med. Det är iaf ingen som städar och viker filtar här inte.

Cornelia sa...

Usch vilken dag :( Men jag tycker det låter trevligt med "bortamatch" eller :)

tojis sa...

Cornelia: det är minst lika trevligt som det låter :-)