torsdag 14 oktober 2010

Skator in da house

Eller, inte i huset. I orangeriet. När jag kom ner i köket i morse såg jag en skata i orangeriet. Sen en till och en till. Jag fattar inte hur de har kommit in, genom kattens lilla hål? De verkar äta vindruvor och ha det bra, och stökar ner. Det ligger löv och omkullvälta saker överallt. Jag har öppnat fönstersektionen åt dem så att de ska kunna ta sig ut, men de verkar allvarligt talat inte så smarta för de fortsätter att flyga in i de stängda rutorna emellanåt. Mest sitter de och är fula och "skrattar". Ut!!!!
 

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Den där Dolores verkar inte sköta sina vaktkattsysslor ordentligt. Hon har nog blivit skadad av uppväxten i lägenhet...

tojis sa...

Nä jag håller med. Lägenhetsuppfostran verkar ha satt sina spår. Sen har ju den stackaren även DAMP och ADHD, och då är det upenbarligen svårt att ta till sig instruktioner.