måndag 4 oktober 2010

Många bufféer blir det

På den här jobbresan kommer jag bara se hotellet och flygplatsen. Men, superintressanta diskussioner och bra nätverkande. Det blir inte mycket till traktamente med tanke på att det bjuds på alla måltider.

Igår kväll: kokta ägg, ost, nötter (medhavt)
I morse: frukosbuffé (den bästa jag har upplevt i Tyskland, säger iofs inte så mycket)
Idag på lunchen: lunchbuffé (god och fräsch, bara farligt med guaccamplen som visade sg vara jättestark wasabigegga)
Ikväll: buffé på hotellet
Imorgon bitti: frukostbuffé
Imorgon lunch: lunchbuffé
Imorgon kväll: fler ägg, ost (babybel, behöver inte ligga i kylskåp) och nötter på flyget hem

Lätt att LCHFa med buffé iaf, och gott!

5 kommentarer:

Karin sa...

Är du nu hemma hos Dolores igen? Jag blev ändå lite orolig när jag inte lyckades locka fram henne men hon hade kanske bara inte hunnit bli tillräckligt ensam och övergiven den här gången?

tojis sa...

Nu är jag hemma! Skålarna var tomma så den fula, tjocka tjuvaktiga katten har nog varit här och hälsat på inatt. Så hon var HUNGRIG! Men nu är hon mätt och glad igen. Jag också :-)

Karin sa...

När jag var där fanns det lite torrisar men den våta maten var uppäten. Skönt att hon hittat hem till Matte igen iaf!

Har du behov av nyckeln så hänger den här, och Peter kan ge ut den.

Annars tar vi det när vi ses.

Kram fr Karin

Ulrika sa...

Det där med buffé är ju bra för att man kan välja att bara ta de saker man gillar. Selma har fattat det. Ikväll skulle vi (Ulf och jag) bära in 9 bord och 28 stolar på vårt nya kontor. Som vanligt får tösen hitta saker att roa sig med under tiden. Efter en stund hittade jag henne vid en kakbuffé som nog stått framme hela dagen inne på Ideon. Hon sa att hon varit lite hungrig men bara ätit upp smulorna.
Det betydde att hon bara ätit upp sockret på bullen och sedan snyggt lagt tillbaka den. Så kan man också göra.

tojis sa...

Vad hände med flyttgubbarna? Om ni vill ha sysselsättning och styrketräning är ni välkomna hit när som helst. Selma kan få nåt mer mättande än smulor, och underhållning i form av pedagogiska barnprogram. Hon kanske lär sig läsa på kuppen, och plockar kanske upp ett eller annat obskyrt 70-talsnamn.