söndag 31 oktober 2010

Köp köp köp, och lite sälj

Sådär, nu är det mesta på plats i vardagsrummet. Men jag har en del fix kvar innan det blir bildbevis. TV:n blev på nåt underligt vis större och tar nu upp hela rummet, men det är säkert bra när man ska titta på film. Visst hade det varit finast att inte ha nån tv alls, men räknat på timmar så måste jag nog ärligt ranka tv-tittande som min tredje största hobby efter att sova och jobba.

Nu gäller det att försöka sälja de gamla möblerna också, så att nån annan kan ha glädje av dem och så jag slipper kryssa mellan alla tomma hyllor som står överallt. Jag läste om ikeas begagnat-sajt när den släpptes i höstas men jag har inte testat den förrän nu. Om man är medlem i ikea family (och det är jag ju, jag är medlem i precis alla klubbar som finns) så får man annonsera gratis och annonserna visas både på deras sajt och på Blocket. Förutsatt att det är ikea-saker man säljer såklart. Otroligt enkelt och smidigt.

Nu: såga hål för sladdar i nya tv-bänken (varför är det inte förberett för det?) och skruva ihop 8 lagerhyllor. 

3 kommentarer:

Karin sa...

Bra tips, med ikea-beg! Ska testas nästa gång!

tojis sa...

Gör det, googla på livet hemma så hittar du det. Nu har mina annonser legat ute i flera timmar och ingen har hört av sig. Hur går det för dina billy Karin?

karin sa...

Jodå, har en köpare som hämtar i morgon, om han står vid sitt ord och tycker att de är fina nog :-) Bor i området dessutom och försökte inte pruta på telefon = guldstjärna.