torsdag 14 oktober 2010

Robins, medvind och mörkrädsla

Ikväll har jag varit på tv-inspelning. Robins, på Slagthuset (inte alls tv-huset som jag trodde och hoppades). Det skulle ha varit Martin Stenmark som gästade men som tur var kom han inte, utan Anders Jansson var där istället (Tiffany Persson-Anders). "Som tur var" eftersom han är kul, och jag är säker på att det inte hade blivit lika roligt med Stenmark. Hübinette var också där, men hon kom lite i skymundan. Det ska bli kul att se hur mycket av det som hamnar i det hopklippta programmet som visas på lördag.

På hemvägen var det folktomt och medvind och hur skönt som helst att cykla. Utom sista biten, när jag skulle snedda genom en allé utan ljus. Äh tänkte jag, jag har ju lyse på cykeln...men det blev mest spöklikt av det och när det rasslade till i vägkanten (kanin) så blev jag så rädd att jag dog en smula.

2 kommentarer:

Karin sa...

Efterspelet till kidnappningen - föräldrarna berättar: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1267703/Foraldrarna-berattar-om-gisslandramat.html

Cornelia sa...

Robin e en kul kille :D

Ha, ha, det låter som jag när jag va i tonåren o vi bodde på landet o jag skulle cykla hem från kompisarna som bodde i byn längs grusvägen utan gatlyktor. Tur det va nedförsbacke hem för jag cyklade som en dåre och sjöng högt, kastade in cykeln i det mörka garaget och sprang in i huset o smällde igen dörren med andan i halsen.
Har jag sagt att jag e sjukt mörkrädd?! ;)