måndag 25 oktober 2010

Myshörna, del 1

Jag har ett konstigt utrymme i vardagsrummet, som bara används till att få tv:n lite för långt från soffan. Nu när jag har hunnit tänka på saken i snart ett år så vet jag vad jag vill göra där istället. Jag har köpt några kuddar och en matta innan (H&M-rea, Moltex-utförsäljning, GANT-utförsäljning), och ikväll följde Hallengrens och deras buss med till hovleverantören IKEA och köpte en ny tv-bänk och nya Billy-hyllor.

Nu ska jag bara skruva ihop nya möbler, sälja de gamla på blocket (en Billy i ek och två Bestå med dörrar i svartbrunt...nån som vill köpa?), koppla om elen bakom tv:n och piffa, sen har jag en myshörna! Bilder kommer.

6 kommentarer:

Karin sa...

Det är väl inte vita Billybokhyllor du har köpt, väl?
Här blir 2 över med dörrar nertill...

tojis sa...

Jo, det är det. 3 st á 40 cm. Men de är i kartongerna fortfarande. Vad har dina för mått?

Karin sa...

Det är 2 x 80 här... så ut på Blocket så snart vi tömt dem, gissar jag.

Ulrika sa...

Och jag var i Staffanstorp och köpte två vita Billy igår. Innan IKEA-turen. Är ju lat så jag orkar inte skruva utan köper färdigmonterat...

Cornelia sa...

Spännande! Jag vill se, jag vill se!

tojis sa...

Jag lovar att fotografera kaoset ikväll :-)