lördag 3 april 2010

VÅR!!!

Att man blir lika överraskad av hur härligt det är med vår varje år...men i år är det nog extra härligt med egna orangeriet och trädgården. Det kommer fler blommor på aprikosträdet varje dag, jag ska gå på dem med en pensel snart så att det åtminstone finns en chans att trädet bär frukt. Bin och humlor är nog inte vakna än (?) och dessutom är det inte så lätt för dem att hitta in i orangeriet.

Nu börjar det bli ordning, saknar bara ett matbord till trädäcket. Cornelia kom förbi och sålde sina solstolar till mig igår, som Karin och jag snabbt invigde...så nu är det halvfärdigt iaf. Det saknas blommor också, jag tror att nästa helg får bli en planteringshelg.

Nu: 18 hål med Daniel och Danne på nya hemmabanan Bosjökloster.

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Hoppas ni kunde njuta i i stolarna i solen!

Jag hade minnsan en humla på besök i en av mina krokusar idag! Så jag kan intyga att de har vaknat!

tojis sa...

Visst kunde vi det, vi satt med uppkavlade jeans och lapade sol så gott det gick :-)