söndag 18 april 2010

Man kanske skulle asfaltera hela skiten?

Efter en onödigt bakfull dag har jag nu åtminstone räfsat mossa och klippt gräset. Det var inte så lätt eftersom det verkar ha varit en puckelpist där tidigare. Jag ger upp och gillar läget. När det blir regn ska jag stödså och slänga ut lite gödsel. Sen klipper jag när jag orkar och så får det vara som det blir. Alternativet verkar vara att anlägga ny gräsmatta och det orkar jag verkligen inte.

En ex-kollega berättade på Facebook om hur förträffligt det är med parktomt, inspirerad av henne har jag nu utsett bortre delen av min trädgård till parktomt. Det ska odlas lite hallon och rabarber där, i övrigt får det vara som det vill.

Ah, härliga beslut :-) Tänk om det kunde vara lika enkelt att bestämma sig för vad man ska äta. Det lutar på riktigt åt att ta en promenad till ikea och äta/handla där. Smart eller tragiskt?

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag stöttar dig i beslutet! Första sommaren tycker jag eg att du ska göra nada för att se hur allt blir och vad som måste göras om till nästa sommar... Det enda man behöver gräsmatta till, enligt mig, är något skönt att sätta ner de bara fötterna på. Mossa, gräs, maskrosor - allt går lika bra! Det finns något som heter naturtomt och det är nästan ännu finare än parktomt :-)

tojis sa...

Ja naturtomt var det kanske. Oavsett, en sån ska jag ha!