torsdag 8 april 2010

Många utesittplatser blir det

Jag köpte en billig grupp till orangeriet förra veckan, och solstolar till trädäcket. Idag var jag på Jysk och skulle köpa svart bord och stolar men tyckte priset avskräckte. Stolarna var dock slut så jag slapp bestämma mig. Åkte sur och missmodig till IKEA och träffade syster med familj. Jag missade ätningen och det började bli länge sen lunchsalladen vilket nog bidrog till det trista humöret.

Eftersom jag letat möbler så länge trodde jag att jag hade sett allt men det var fel. Plötsligt hade IKEA en grupp jag kunde tänka mig till däcket, dock med 6 stolar istället för 8 men är man fler nån gång får vi väl flytta ut fler möbler. Tobbe fyndade en byrå (samma de ändå skulle köpa) så vi hjälptes åt att låna släp och kånka in alla möbler här och hos dem. Det var släppremiär för min del, och vi hade bråttom så jag lät bli att lära mig backa. Vi körde runt.

Smidigt att de lånar ut släp gratis, utan att ens kolla om man har handlat. Det kan vara bra att veta till när man ska flytta nån gång :-)

4 kommentarer:

Karin sa...

Sedär, någon med kamera har varit framme ändå. Läcker header! Ja, många ställen att sola/äta/njuta på är bra! Har också testat gratissläpen. Smidigt och reko! Våren har ju bara precis anlänt så det dyker nog upp nya utegrupper både här och där i butikerna närmaste månaden.

tojis sa...

Eller hur! Det är synd att jag inte har en liten plätt på framsidan också. Det är bara sällskap som saknas *hint* Klart drömmöblerna kommer dyka upp när som helst nu :-)

Karin sa...

Hintade Martina i matsalen idag om dina sköna solplatser :-) Du HAR säkert redan drömmöblerna. Att vänta till 11 för första kaffet verkar förresten skadligt.

tojis sa...

Jag såg en snygg och hyfsat billig grupp på ica nyss...så nu velar jag men kommer nog inte orka byta pga jobbet med det. Ja, det var säkert kaffebrist som gjorde att jag var så vimsig till att börja med. *skrivet i orangeriet bland sol och fågelkvitter*