söndag 25 april 2010

Jobba för maten

Idag kommer familjen Bischhaus/Brundin på lunch. Bra på mer än ett sätt, för förutom att det ska bli kul att träffa dem och visa huset så behöver jag få utemöblerna ihopbyggda. Det har de nog inget emot att göra medan jag tänder grillen. Jag kommer ihåg att Jürgen skruvade ihop mina stolar en gång i tiden, så vi har testat det konceptet innan. Och Karin har skurat solstolar en gång, medan jag gjorde mat. Ulrika och Ulf verkar alltid göra nytta när de är här. Funkar bra helt enkelt!




4 kommentarer:

Karin sa...

Nu vill jag se hur fint det blev när J&J byggt ihop!

Kram fr Karin

tojis sa...

Ja det är bara att komma förbi! Efter torsdag har jag tid att vara hemma igen, det ser jag fram emot. Har planer på att gräva ner den där duken på lördag så jag hör av mig.

Cornelia sa...

Vilket smart upplägg! Hoppas det blev bra med möblerna och att ni hade en trevlig lunch!

tojis sa...

Det råkar oftast bara bli så...ibland för att det behövs flera händer, ibland för att jag är dålig på att komma igång själv. På tal om lunch kanske vi kan få till en sån snart igen?