lördag 10 april 2010

Catfight

Inatt vaknade jag av ett otäckt ylande på nedervåningen...jag trodde att min katt hade fått spel men efter några sekunder utbröt en catfight som lät som på liv och död. När jag kom ner för att kolla läget flydde en inkräktarkatt ut genom kattluckan. Jag låste den och Dolores satt sen och vaktade i några timmar innan hon vågade sova. Dumma kattskrälle som kommer in här och bråkar...nu undrar jag om jag måste låsa luckan när jag går hemifrån eller om jag ska lita på att min katt kan försvara hemmet (hon är en liten prinsessa som nog varken kan eller vågar slåss). Hur skrämmer man bort inkräktarkatter så att de aldrig vågar komma tillbaka igen?

4 kommentarer:

Karin sa...

Lite läskigt ju. Lyckas du pricka den objudne med vatten lär den inte komma tillbaka. Själv brukar jag bara skrämmas i största allmänhet (i trädgården), kasta någon sten eller så men prickar ju aldrig. Ibland verkar hela vår tomt vara en katt-toalett.

tojis sa...

Min katt har den goda smaken att använda lådan trots att hon är ute. Jag låser kattluckan på nätterna framöver...eller täpper till hålet i orangeriet. Kattskrälle.

Cornelia sa...

Har du kattlucka in i huset? Isf kan det ju va svårt att inte få oinbjudna gäster. Men det finns kattluckor med nån slags sensor på. Katten har en i halsbandet så att den känner av det och då e det bara den katen som kan öppna luckan. Ingen aning om det funkar dock.

Men det kan kanske va värt ett försök för det e ju inget kul med kattslagsmål. Man e ju rädd om sina små prinsessor!

tojis sa...

Ja jag har funderat på en sån lucka...men halsband tappas ju också. Om katten är chippad kan man tydligen styra med det, men det är inte min. Nu är det stängt ut från orangeriet på dagarna, så får hon vara ute i trädgården med mig. Men hon vill ju ut hela tiden nu eftersom hon hann vänja sig.