måndag 26 april 2010

Lilla storebrorsan

Igår kväll kom jag hem efter att ha bowlat bästa rundan nånsin (166 p!) med kollegor, kom i säng halvtolv och var nöjd med det. Efter två timmars väl behövd sömn ringde höggravida syster och sa att hon hade värkar. Inte så tätt, men jag kanske kunde komma dit och sova ändå, ifall att? Självklart, jag rafsade ihop kläder, smink, jobbdator etc och körde iväg. Väl framme hade de ingen brådska att åka in, hon var inte säker på att det var dags. Jag propsade på att de skulle åka, nu var jag ju ändå på plats och kunde ta hand om Liam. De ringde efter en taxi och jag gick och la mig.

I morse kl 6 ringde hon och jag hann tänka att hon inte borde kunna ringa redan, borde ha fullt upp med att föda barn. Men tydligen hade det tagit 35 minuter från att de kom in tills Liams lillasyster kom ut. (Shit!) Så snabbt kan det tydligen gå. Några timmar senare fanns hon på bild på Facebook.

Välkommen till världen lilla hjärtat, jag ser fram emot att få skämma bort dig! :-)

1 kommentar:

Karin sa...

Grattis dubbelmoster!!

Kram fr Karin