måndag 6 januari 2014

Dags att bruka allvar igen

Jo alltså det är skönt att vara ledig, men jag vet inte om vinterledigt egentligen är något för mig. Pausen från jobbet behövdes verkligen, men jag bara äter och sover och blir slö. Så det är inte bara negativt att vardagen drar igång igen imorgon. Utöver att jag är svullen och slö så har jag hamnat i någon slags lunk där jag hinner med ca en, max två, saker per dag. Förutom fika och Vita huset, det hinns visst alltid med.


Igår t ex var vi på teater med Liam, Timo och Cajsa, Gusten Grodlsukare på Hipp. Och det tog hela dagen så vi fick köpa med oss mat hem så att vi skulle ha en chans att hinna se hockeyn också. Idag har jag motionerat lite OCH varit och fikat. Får se om maten hinner bli klar innan Svergies mästerkock börjar (men det är på fyran så i värsta fall hinner men svänga ihop en trerätters i reklampausen).

Inga kommentarer: