fredag 27 december 2013

There´s a new tjuvkatt in town

Det har varit lugnt på tjuvkattsfronten ganska länge. Så länge att jag började tro att jag aldrig mer skulle behöva bekymra mig om det. Men igår var matskålarna mystiskt jättetomma och katten betedde sig lite skumt, och på kvällen hörde jag hur det skramlade i köket och mycket riktigt var det en katt där. Fredrik skrämde iväg den men den kom snabbt tillbaka. Så nu har jag beställt en batteridriven kattlucka som bara öppnar för min katts chip. Hoppas hon är chippad! Jag har tatuerat henne i örat i alla fall, och då chippade jag väl samtidigt eller fick man välja och jag valde tatuering? Jag minns inte. Annars får jag väl göra det också. Pust, hade varit enklare om alla katter bara kunde lära sig att inte gå in hos någon annan.

Inga kommentarer: