måndag 2 december 2013

Äh, vem behöver egentligen en ny?

Visst, jag har suktat efter en kitchen aid, och inte särskilt subtilt tipsat Fredrik om att han borde köpa en åt mig i julklapp eller så. Tänker att det skulle vara så enkelt att baka om jag hade en, och de är ju dessutom snygga. Men, de kostar JÄTTEMYCKET. Och jag har faktiskt mormors gamla Electrolux-assistent från 60-talet. Den är stor och tung, och bara tillbehören tar upp en hel papperskasse. Men knåda, det kan den!

Produktbild från Electrolux
När det var dags för årets lussebullebak (jag gör kalljästa snurror med saffran och mandelmassa istället för klassiska russinkatter) så kändes det jobbigt att handknåda degen i tjugo minuter så då kom maskinen fram. Bullarna blev jättegoda (mer goda än snygga, behöver träna ännu mer på att snurra degen snitsigt) och passar bra till all glögg vi dricker enbart för att få kasta flaskorna. Slutsats: jag vill inte ha någon kitchen aid, bara lite mer plats i skåpen!



Nästa gång bakar jag ut dem innan degen jäser, så blir de nog slätare=snyggare.

Inga kommentarer: