tisdag 10 december 2013

Depeche Mode-konsert

Min första födelsedag i huset var jag på Depeche Mode-konsert på Malmö arena. Och igår var det dags igen! Vi som är typ stammisar på Vapiano tänkte ta något snabbt att äta innan konserten, men när vi närmade oss insåg vi att fler nog hade samma tanke. Och jodå, knökfullt! Så vi fortsatte till foodcourten där det bara var nästan fullt. Det var väldigt tydligt att det var just konserten som drog, för ca alla var 40+ och svartklädda. Jag var långt ifrån den enda i mitt facebookflöde som var där, och jag lyckades faktiskt träffa några kompisar också.


Konserten var grymt bra, de vet verkligen hur de ska få igång sin publik. När jag berättade för en kollega om konserten idag bra så tittade hon på mig som om jag vore från mars och frågade om inte de i bandet är en bra bit över 50. Men en 50+ Gahan som liksom lever av publikens kärlek gör ingen besviken. Och publiken är galet lojal, när de i bandet visar med ganska små gester om de vill att vi ska klappa, hoppa, vifta eller sjunga etc så lyder vi.

Inga kommentarer: