fredag 27 september 2013

Litta blåsigt

Chicago kallas ju windy city, och man fattar varför, för det blåser jättemycket ca hela tiden utom när solen har gått ner! Just nu är det även över 20 grader och sol så det är helt ok att det blåser. Jobbandet är snart klart för idag, sedan återstår turistande i eftermiddag och imorgon. Det blir nog en drink högst upp i något högt hus, en båttur på floden och strosande i parker och längs magnificent mile (en mile med exklusiva affärer på båda sidor om vägen). Kanske besöker vi stället som friterar pommes i ankfett också.

Jag har jättetrevligt sällskap av min kollega Anette som jag inte kände så väl innan men nu har vi sovit/jobbat/ätit ihop i några dagar så nu känns det som vi har känt varann länge.

På söndag morgon åker vi till Boston för mer jobb. Där ska det shoppas också, jag har en hel lista på saker som jag vill ha med mig hem (väska, klocka, stövlar, klänningar, superdupermedicin etc). Trevlig helg!

Inga kommentarer: