tisdag 17 september 2013

Det heter nog ryggskott för att det känns som att bli skjuten i ryggen

När jag var på fest i lördags, efter att ha spelat 18 hål golf utan att stretcha efteråt, så gjorde jag mig till och skulle hjälpa värdinnan genom att diska. Det var väl bra, förutom att diskhon är på samma höjd som resten av det orenoverade 70-talsköket. Samma höjd som jag alltid får svinont i ena skinkan av, eller ballen som de säger i Skåne.

Som tack har jag haft nästan-ryggskott i några dagar, i morse fick jag stå på ett möte för jag kunde inte sätta mig ner. Himla dålig tajming eftersom jag ska spela golftävling på torsdag, och flyga 9 timmar på måndag. Därför gör jag nu ca allt jag kan för att bli av med det; vilar, stretchar, tränar, använder värmedyna, masserar med massagekula och stretchar lite till. Innan helgen hade jag stora planer på att träna golf den här veckan. Men nu, nu är jag glad om jag kan knyta golfskorna själv på torsdag.

Skönt iaf att jag kan skylla på längden och min tjänstvillighet, så att det inte har med det här "40+" att göra.

Inga kommentarer: