måndag 23 september 2013

Det här med att packa smart

Om några timmar ska jag ringa en taxi och börja åka till Chicago. Det betyder att jag måste packa nu. Dilemmat: jag vill ha plats i väskan för att shoppa men måste ha med mig ganska mycket kläder till dagarna på mässan och kontoret. Och skor! Man vill ju inte få skoskav och inte kunna byta till ett annat par. Och så är det sommarvarmt just nu, men tänk om det slutar vara det? Det blir blandad kompott alltså, men ändå mindre blandad än sist jag åkte, och spenderade några dagar i öknen och några i snöstorm.

Jag har iaf en sprillans ny resväska eftersom min förra gick sönder när vi flög hem från Italien. För ovanlighets skull kollade jag väskan och kunde felanmäla på plats, så jag fick hämta ut en ny (men fick betala lite emellan eftersom de är dyrare nu). Jag ska göra mitt bästa för att inte fylla den med skor och hårspray, utan lämnar plats till allt jag vill köpa (stövlar, klocka, väska, snygga höstkläder).

Undrar förresten var mina stödstrumpor är...

Inga kommentarer: