måndag 1 juli 2013

Benhinneeländet

Jo, jag fick ju ont i benhinnorna mitt i uppladdningen till Midnattsloppet. Så jag vilade från löpträningen en vecka, och stretchar och får massage och masserar själv och stretchar lite till. Och växlar mellan olika skor och underlag och tempo. Och tar det lugnt och inte ökar på träningsdosen för fort. Och går omkring i benvärmare när jag är hemma (inte så snyggt tyckte modeoraklet Milla). Och idag när jag sprang på lunchen så hade jag kompressionsstrumpor på mig OCH spolade benen i kallt vatten när jag kom hem. Och styrketränade och stretchade. Pust.

Nu är jag på vecka sex av 15 i träningsschemat. Men jag har som sagt vilat en vecka och började några veckor för sent så i själva verket har jag knappt börjat. Och det känns när jag väl springer, för det är rejält jobbigt och jag förstår inte hur jag någonsin ska kunna springa en mil igen.

Inga kommentarer: