onsdag 1 maj 2013

Valborg i Mellbystrand

Vad ska man göra med all denna ledighet? Jag, Fredrik och Timo åkte till Mellbystrand, och hälsade på Hallengrens. Vi började med en promenad på stranden, blåsigt men skönt.

Sedan gick vi förbi Mariannes stuga där Ulf en gång när dörren hade gått i baklås klättrade ut genom det här fönstret. Varje gång jag ser det undrar jag hur tusan det gick till.
Efter promenaden gick vi hem och drack champagne. Det fanns en hel lista med saker värda att fira, men bara det att solen sken kändes värt att skåla för.

Fredrik såg i alla fall ut att njuta...

Sedan grillade vi, och åt bland annat hemmaslagen chilibea som var så god att man var tvungen att äta mycket fastän den var lite för stark. Och så drack vi vin i likörglas, det blir ganska många glas då.


Vid bålet fick Timo och Selma dela på en sockervadd. Det var huggsexa om bitarna, så att ingen skulle få mer än den andra. Sedan sov vi över också, jag och Fredrik i vardagsrummet medan Timo och Selma ville sova i samma rum så han flyttade in i Hallengrensovrummet. Mycket trevligt alltihop, tack hörrni!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Lyx att ni kom! Och vi hann måla massor på söndagen. Där ser man vad vila och trevligt sällskap kan göra.

Ulrika sa...

1 maj menar jag. Blir verkligen helt dagvill av de här helgdagarna. Nu är det dessutom bara 18 arbetsdagar tills vi ska ha semester på riktigt fast i förväg. Och 10 ledighetsdagar. Helt sjukt.