fredag 24 maj 2013

Golfväder

Imorgon är det dags för årets upplaga av Hadji Invitational. Det blir svårt att toppa förra årets resultat, särskilt som jag knappt träffar bollen nu. Kul ska det bli, hur som helst. Men så är det det där med vädret...

Jag gillar verkligen inte golf i regn, särskilt inte när man ska vara ute precis hela dagen. Så, de senaste dagarna har jag uppdaterat lördagsväderprognosen för Höör flera gånger per dag. Flera sajter har varit överens om att det kommer bli en blöt dag. Väderoptimisten i mig minns att det skulle regna under en annan runda för ett tag sedan, men istället var det soligt, varmt och skönt. Så jag hoppas, och uppdaterar, och håller tummarna. Just nu är det faktiskt ganska hoppfullt:

Klart.se är fortfarande ganska pessimistiskt...

...men dmi har en ganska bra idé, med lite sol på eftermiddagen till och med!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Vanlig sund källkritik kallas detta!
Självklart är det DMI som är den trovärdigaste källan.

(Borde gå ut och rensa mer maskrosor men har ont i huvudet och vill gå och lägga mig. Fredagsdilemma.)

tojis sa...

Absolut, jag tror på dmi. Men det är bäst att ta med sig regnställ och paraply ändå, man vet ju aldrig...

På tal om regn, när det är precis nyregnat är det mycket lättare att dra maskrosor. Jag har en blåsa i handen som bevis. Var det inte du som pratade dig varm om Stroller förresten? Jag har kört det i kombination med att plocka och plocka och plocka. Och nu ser det ganska ok ut.