söndag 12 maj 2013

Soliga söndag

Jag har väldigt svårt för att vara inomhus i det här vädret. Därför ser det ut som kriget inne, men det blir finare och finare på uteplatserna och i orangeriet. Så när jag får gäster på tisdag hoppas jag att vi kan sitta ute och äta, och att jag kommer på något snabbt att bjuda på...

Frukost i orangeriet. Oklart om jag eller katten njuter mest.
En snabb tur till plantagen gick loss på en tusing. Kaching!
Och så lite motion. Idag med Karin till Västra hamnen på cykel. Så här nöjda var vi med vår kaffepaus.
Och sedan fick alla nya växter flytta in i sina krukor. 

Medan tvätten torkar där ute (äntligen kan man hänga tvätten ute!) ska jag äta, den lilla detaljen har glömts bort bland allt trädgårdsfix. Det är somrigt även på menyn: kycklingsallad följt av jordgubbar.

Inga kommentarer: