lördag 25 maj 2013

Hadji Invitational 2013

Idag var det dags för årets upplaga av Hadji Invitational. Vi var 13 tappra extremsportare som hade gått upp i ottan för att ses på golfbanan kl 7. Och det hade ju verkat som ösregn, men prognoses blev bättre och bättre, men knappast lika bra som vädret. Det slutade regna när jag körde dit i morse, sedan har det varit alldeles torrt och hela eftermiddagen till och med soligt!

De jag spelade med på eftermiddagen, här på hål 16 på Bosjökloster.
Jag spelade riktigt dåligt i morse, missade allt som gick att missa och fick min sämsta score någonsin. Så på eftermiddagen spelade jag greensome tillsammans med Johan som hade bäst resultat efter morgonrundan, för det är så tävlingen är upplagd. Greensome innebär att båda slår ut, sedan väljer man  en boll och slår sedan varannan gång. Jag var alltså lite rädd att jag skulle sabba för Johan men vi lyckades hålla i så att han vann totalt. 
Någon hade övergivit en trasig vagn på hål 15.
Jag lyckades vinna nearest pin på ett hål så jag vann en flaska Baileys och fick dessutom en flaska rosé eftersom jag vann damklassen (förlorade också för all del, eftersom jag som så ofta när det ska spelas golf var enda tjej).
När vi satt och andades efter 2 mil/8,5 timmar/36 hål köpte jag en cola medan de som inte körde tog en öl. Och vad tror ni oddsen på det här är? Jag köpte den i golfrestaurangen, och tjejen bara tog fram den ur kylen utan att kolla. Och så står det mitt namn på! Jag hade nog aldrig hittat en om jag hade letat, och jag trodde inte ens att de hade med Victoria (synd att de har stavat fel bara...vem stavar med k?). Så, där fick jag nog igen för all otur med puttarna under dagen, men jag hade hellre använt den där osannolikheten till att vinna en miljon eller så.

Inga kommentarer: