tisdag 5 mars 2013

Rumsnycklar, snart en coffeetablebok på ett bord nära dig

Det här börjar bli lite löjligt tycker jag. Eller om det är charmigt. Eller bara ett uppslag till en fotobok. Eller en blogg på temat.

Jag bor på The Lodge inatt, och rumsnyckeln är en stor träuggla med en nyckel på huvudet och rumsnumret i rumpan. Fin, men stor. Maten är fantastisk, precis som utsikten och den härliga New England-stilen.


Och ni kommer väl ihåg träskon i Skanör och hornet på Häckeberga slott?  När vi fick våra nycklar och jag sa till kollegorna att jag samlar på konstiga rumsnycklar (menade ju foton av och historier om) så tittade hon som jobbar här skumt på mig, så jag lovade snabbt att inte stjäla den.

1 kommentar:

Karin sa...

Jag tycker nog då att ugglan i all sin klumpighet är den snyggaste hittills. Lite roligare än magnetkort, trots allt!