fredag 22 mars 2013

Fanns det något gott att äta på 70-talet?

Ikväll ska jag på tjejmiddag hos Angelika, i hennes 70-talshus. I husets ära tänker hon bjuda på 70-talsmat säger hon, och jag undrar ju hur det ska gå. Kanske har jag läst den bruna maten-bloggen lite för noga eller så minns jag historieätarnas 70-talsavsnitt lite för väl men jag kan inte komma på en enda god maträtt från 70-talet.

Jag har aldrig fått något som inte var gott hos Angelika så jag är inte orolig, bara nyfiken på vad hon kommer servera. Festlig fiskaladåb? Råkostkabaré? Skinkägg i gelé? Bananer i skinkrock? Ikväll vet jag, imorgon vet ni!

1 kommentar:

tojis sa...

Räkor och avokado, entrecote med ungnsstekt potatis, kryddsmör och bea, päron med after eight. Och specialvarianter till mig, som vanligt, eftersom Angelika är så snäll. Gott!