måndag 18 mars 2013

Hur mycket det blåser

När jag cyklade till Hyllie i morse blåste jag nästan ner i diket. Hela huvudet kändes som en brainfreeze när jag kom fram. Jag tänkte: det här är fysiskt jobbigare än hela Tjejvättern. I medstormen på väg hem behövde jag knappt trampa. Soptunnan har trots att den är halvfull blåst ut mitt i gatan. Allt annat än att elda och ligga under en filt hela kvällen är otänkbart.

Alltså: hur mycket som helst! Och nu ska det tydligen snöa 25 cm så jag räknar med att bli insnöad imorgon.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

För en gångs skull har vi tagit varningarna på allvar så Ulf stannar i Båstad för att kunna jobba klart där i morgon. Så nu djävlar vill jag se på oväder!
(Ja, lite lämpligt då så att inte folk kommer till skada. Men lite avstängda vägar iaf.)

Jag har förresten premiärtränat idag! Första gången i år om man inte räknar den där plankan du tvingade mig till i början på januari.
Yoga 90 minuter. Behövde sträcka ut den förlamade kroppen kan man säga.
1. Svinbra! Tänker gå alltid!
2. Så synd då att instruktören meddelade att hon ska flytta till Stockholm så att nästa gång är sista gången.

Så då verkar iaf chanserna goda för att det blir träning 2 ggr denna vår. Synd. För jag har fått tantarmar. Jättemycket.


tojis sa...

Åh jag vill också yoga! Hitta nån annan bra tillsammans? Än så länge är det väldigt lite snö i den här snöstormen. Det får hellre snöa NU, smälta NU, bli vår NU!