söndag 31 mars 2013

Älskar när jag har rätt!

Åtminstone när det gäller saker som "det är alltid fint väder i påsk". Det kunde absolut vara lite varmare, men jag har varit ute och njutit i solen mest hela dagen (förutom en ganska kort sejour på ikea). Först tog vi en långsam promenad runt ån i Kävlinge, sen var det bara skönt att vänta på tåget och gå till syster och hämta bilen, systern och mamman.

I eftermiddag har jag räfsat ut snön som envist ligger kvar på skuggsidan i trädgården på gräsmattan och rensat ur några pallkragar i orangeriet. Nu återstår bara att säcka 5-6 säckar och köra dem till tippen, sen är det klart för nya frön och plantor. Som vanligt satte jag igång utan att ta på mig bra kläder och handskar så nu är jag både smutsig och sårig på händer och armar, och kläderna är redo för sanering. Imorgon blir det grillpremiär!

Inga kommentarer: