fredag 25 maj 2012

Jag gjorde´t!

Cyklade till och från jobbet alltså. Som inte borde vara nåt märkvärdigt för det gjorde jag ganska regelbundet förra året, men det är stor skillnad på att cykla tantcykel med fotbroms och att ligga böjd över ett bockstyre med fastspända fötter. Det kanske bara är som jag är ovan och onödigt försiktig, men det tar längre tid vid stoppen, och stoppen förstör cyklingen mycket mer på något sätt. Jag ska se om jag hittar en alternativ väg, så jag åtminstone slipper den stökigaste biten mellan värnhem och mobilia. Stökigt=trafikljus, uppgrävda vägar, långsamma cyklister som vinglar, folk som örlar runt på cykelbanorna utan koll. Jag tar hellre en omväg faktiskt.

Utöver det så är jag sjukt nöjd med att ha cyklat knappt 6 mil idag. Förutom motion fick jag även ont i nacken, domnade fötter, ont i armar/handleder, och säkert lite solbränna (yay, solbränna!).

Inga kommentarer: