tisdag 1 maj 2012

Inbyggd räknare

Det brukar mest visa sig när jag kokar ägg utan att använda timer eller när man ska veta när det är dags att trycka ner kaffepressen, men jag har nog en inbyggd räknare. När jag precis var ute och gick (halvsprang snarare, ni kan kalla mig blixten) tänkte jag "nu har jag nog gått 10 000 steg idag" så jag kollade räknaren och då stod den på 10 005. Utan att jag tänkte på hur länge jag hade gått eller ens kollat räknaren innan jag gick hemifrån.

Och äggen blir allt som oftast perfekta.

Synd bara att jag inte har kommit på nåt användbart att ha den till.

2 kommentarer:

Karin sa...

Såg din kommentar... jag kör i morgon och du får gärna åka med (ca halv åtta) men cyklar torsdag, så tack, men nej tack till skjuts den dagen. Tror alltså knappast att jag cyklar fredag också. Kanske bättre synk nästa vecka?

tojis sa...

Jag ska till Holland imorgon så jag behöver ingen skjuts, tack ändå. Funderade på cykel torsdag men har dator och grejer, blir för tungt (och ingen bra ryggsäck) så nu ska jag gymma då istället....så det blir kanske inte nån cykling på fredag för mig heller. I så fall kör jag nog, hör av mig.