tisdag 1 maj 2012

Bästa 1:a maj

En till toppendag! Vi började med frukost i Västra Hamnen, en klassiker.



Doppade en fot (långt från badbart) och strosade. Sen såg jag på Facebook att syster med barn och Anna var på väg till sagolekplatsen/parken så då åkte vi (jag, Fredrik och Timo) dit och blev kvar i flera timmar.



Sen kom ett helt demonstrationståg och intog parken så då åkte vi hem. En tupplur på gräsmattan senare började vi röja i skräphörnan och jag råkade nog väcka en igelkott som hade grävt ner sig i jorden genom att gräva upp den och kasta iväg den en bit. Men den gick iväg sen så den klarade sig nog. Antagligen samma igelkott jag brukar träffa på i trädgården.

Nu ska jag jobba lite och sen måla naglarna i nån mörk färg så det inte syns hur smutsiga naglarna är. Just det: torghandlarhänder. Det kommer se fräscht ut när jag ska skaka hand med viktiga människor imorgon.

2 kommentarer:

Karin sa...

Håller med! Underbart skön dag och långhelg!! Synd bara att det ska föreställa arbetsdag i morgon - det här kan man lätt vänja sig vid :-)

tojis sa...

Verkligen! Men det är väl bara några veckor till nästa 4-dagarshelg?