onsdag 18 april 2012

Självplågeri medelst akupressur

Bihålorna fortsätter krångla (=skitont över ögonen) och jag gör allt vad jag kan för att inte behöva gå till doktorn och ta det där provet som var så otäckt. Dels har jag kvar lite kortisonspray, dels har jag köpt nån receptfri medicin på apoteket och dessutom trycker jag på akupressurpunkterna som styr bihålorna. Och det gör så jävla inihelvete skitont att jag tänker att om det inte funkar så sa jag prova att skölja näsan och bihålorna med en näskanna och koksaltlösning.

Eftersom jag kan multitaska så dricker jag te och tittar på fotboll samtidigt (och tvättar).

2 kommentarer:

K sa...

Vanliga näsdroppar typ Nezeril kan hjälpa bra mot ont i pannan. Men det är kanske det du menar med receptfri medicin?

tojis sa...

Delvis. Tycker inte det hjälper så bra men ska skaka ner (upp?) dem i huvudet också innan jag ger upp. Äter sinova också.