onsdag 18 april 2012

När man verkligen tycker om sin moster

Ikväll när jag kom till Hjärup sa inte ens Liam hej innan han frågade om vi kunde ladda ner nya spel till telefonen. Oj så han måste ha saknat mig!

Efter att han ätit upp (motprestationen) så skulle han ha specifika spel, t ex ett "ashi" polisspel. Jag frågade var han hade sett det. "i Danmark". Hur stavas det då? Så började han beslutsamt skriva i sökrutan: jfkl hgrf. Men det fanns inget spel som hette så. Jag hade blivit sjukt impad om han hade skrivit in ett ord och fått en träff i app store.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

De är roliga de där knyttarna. Semlan vaknade häromnatten kl 03.30 och var mycket bekymrad. Intill gråtfärdig över vad som tycktes vara livsavgörande frågor. Till slut kom frågan:
- Mamma, kan en monstertruck köra över en Volvo?

(Tror inte hon hade koll på varken den ena eller andra benämningen för efter att jag svarat att så kunde det visst vara, så var hon ännu mer bekymrad över vad en Volvo egentligen var för någonting.)

tojis sa...

Haha, verkar som nån på dagis lär ut livets mysterier!