söndag 22 april 2012

Blåsor och tyska nattklubbar

Efter några timmars resande träffade jag och min stora blåsa under foten, som jag klantigt nog skaffade mig i fredags, de andra tjejerna på flygplatsen i Berlin. En förvånansvärt billig taxiresa senare var vi framme på hotellet som verkligen ligger mitt i stan. Vi bor i fd Östberlin, vilket syns tydligt om man tittar ut genom fönstret:



Efter en sväng på stan med lite uteserveringshäng och lite nostalgi kring Brandenburger Tor (fotbolls-VM 2006) gick vi hem och gjorde oss snygga för att gå på nattklubb. Eller, de andra gjorde sig snygga medan jag fick ta på mig gympaskor eftersom blåsan gjorde det helt omöjligt att använda klack. Efter tips från servitören på middagsstället åkte vi till Felix, tydligen ett hett ställe och de lät oss till och med gå före kön. Från att ha varit ett gäng gäspande tanter förvandlade vi oss till partypinglor med vodka redbull och tequila, sen dansade vi i flera timmar, och hade skitkul!



Det var grymt bra musik och med undantag för prisutdelningarna till lag i nån slags Korpforboll så var det fullt partyös ända tills vi stupade i säng framåt halvfyra.

Inne på Felix fanns en sko-automat med "dancing shoes", typ mjuka ballerinaskor i olika färger och storlekar. Sarah hängde vid automaten och fick med sig ett par lila skor hem, efter att en kille hade köpt ett par av misstag, när han skulle köpa cigaretter. Han borde ha reagerat på att cigaretterna var så dyra (23€) kan man tycka men han var nog både full och hög.



Fördomarna kom på skam, tyska killar dansar både bra och gärna, och ett gäng visade på extrem självironi och hade på sig lösmustascher (mustasch och ring i örat är enligt mig det tyskaste som finns). Det var förresten ganska skönt att ha på sig de där gympaskorna, och det blev en bra dag på stegräknaren.

1 kommentar:

Karin sa...

Härligt! Parta på, bara!! Och delge oss här på bloggen!