måndag 9 mars 2015

Mer Dubai

De gillar verkligen att sprätta pengar i Dubai (miljömuppen i mig gråter, smålänningen i mig som vill amortera av huset likaså), det är dyra bilar och juveler om vartannat. Vi såg till exempel en polisbil som var en Bentley. Kollegan från Dubai sa att det var för turisternas skull, de vanliga polisbilarna är BMW och Mercedes :-) 

Utanför hotellet såg vi Rolls Royce, Lexus, Maserati och den här som alla tog kort på (även jag ju), jag tror det är någon slags dyr Porsche?



På frukostbuffén var det mest bacon som saknades. Eller, det fanns kalkonbacon och kalvbacon men det var inte riktigt samma sak. Restaurangerna på hotellet serverade alkohol, men ute på stan fanns det oftast inte. Däremot gör de goda juicer som förvisso passade bra till den libanesiska maten, men till risotton jag åt en kväll hade jag definitivt föredragit ett glas vin.

På hotellrummet fanns en pil i taket (som jag gissar pekar ut vartåt man ska rikta sina böner) och i lådan där det på amerikanska hotellrum brukar ligga en bibel fanns en bönematta och en koran.



Jag hörde att de ska bygga en kopia av Ibiza, inklusive spritfestsbiten. Det känns inte helt i linje med den religiösa övertygelsen men det är väl inte mer dubbelmoraliskt än här med spritmonopol och svenska spel.

Inga kommentarer: