måndag 16 mars 2015

Dubbelmoralens hemvist

Jag vet att jag alltid skriver om något dubbelmoraliskt när jag kommer hem från USA. T ex att det är 20% socker i frukostyoghurten men att de scramblar ägg av äggvita eller att de försvarar sin "rätt" att bära vapen mer än en massa andra rättigheter folk oftast mår bättre och dör mindre av.

Den här resan fick jag ett nytt exempel. Vi hade möte på vårt Chicagokontor, som ligger så nära flygplatsen att planen hörs. Smidigt när man ska dit och jobba men när man ska roa sig så lockar downtown mer. Alltså tog vi tåget in till Chicago en kväll för den sedvanliga drinken i baren i Hancock Building följt av middag. Och sedan hade jag bett en amerikansk kollega boka transport hem eftersom hon inte tyckte vi skulle åka tåg sent på kvällen. Jag tänkte mig en buss med 20 säten eller så, för jag har åkt sådana innan så jag vet att de finns. Men istället kommer en freaking discobuss och stannar till utanför restaurangen. Jag berättar för en annan amerikansk kollega att jag inte riktigt hade haft en sådan buss i åtanke och då berättar hon för mig att jag nog kommer bli ännu mer förvånad när jag kliver på bussen.

Mycket riktigt, det var inte bara en discobuss, inuti var det en porrbuss! Med en strippstång! Tydligen är det väldigt vanligt i det här landet att svensexor hyr en sådan här buss och åker runt på stan. Ibland med en strippa runt stången. Fy fasen.


Detta alltså i samma land där man absolut inte kan prata om sex eller visa på film när någon går på toaletten. Jag har träffat människor härifrån som nästan trillade av sina cyklar i München när vi såg en naken människa på en nudiststrand. Men porrbussar går bra.

Inga kommentarer: