söndag 17 november 2013

Man får ju stödja de lokala restaurangerna!

Först öppnade statoil en dygnet runt-butik några hundra meter från mig, sedan kom det en skylt om att det skulle öppnas Burger King precis bredvid. Och jag vet inte hur tusan de gjorde för att bygga det utan att det märktes men en dag stod det bara där och var färdigt och hade redan öppnat.



Här fortsätter vi med flyttstöket. Eller om vi bara flyttar samma saker runt runt, ibland undrar jag. Hur som helst, idag har vi varit i Kävlinge och röjt så vi orkade inte tänka på mat och då var det inte så dumt att ha en Whopper så nära. Dessutom var det tydligen något slags öppningserbjudande för det var så billigt att jag var tvungen att fråga om det verkligen stämde. Ikea-biligt. Och den där timmen som jag skulle ha lagt på matlagning i vanliga fall har jag precis ägnat åt att grundmåla Fredriks tv-bänk så att den platsar här.

Inga kommentarer: