onsdag 6 november 2013

Det första man blir blind på är ögonen?

Jag vet inte hur det gick till, men när jag var och handlade idag så tittade jag igenom grönsakskylarna tre gånger utan att hitta ingefäran. Men när jag bad om hjälp så låg den plötsligt där. Jättekonstigt. 

Praktiskt taget osynlig!
Och sedan hittade jag inte bikarbonaten trots att jag letade i kryddhyllan två gånger. Men då kunde jag liksom inte med att fråga igen och sedan började jag leta efter något annat och kom av mig, så jag är fortfarande utan bikarbonat. Tyvärr, för det är ett riktigt undermedel, iaf enligt internet! Jag ska ha det för att få bort lukt från kuddar som har legat i förrådet i flera år, men man kan ha det till att bygga leksaksvulkaner med, eller ha i maten, eller i avloppet eller för att tvätta bilen. Nu insåg jag att det så klart står i bakhyllan. Saker som säljs i kryddburkar borde faktiskt stå bland kryddorna!  

Inga kommentarer: