torsdag 25 april 2013

Mossan och maskrosorna

Det ska regna ikväll, så idag har jag passat på att gödsla gräsmattan med Stroller som inte bara ska göra gräset grönt och fint, utan även ta bort både mossa och ogräs. Jag tror inte riktigt på det, dels för att jag gjorde samma övning förra året (med ett annat märke) och det funkade inte, och dels för att det helt enkelt låter för bra för att vara sant. Min mossa är där det är skugga, så snart solen når dit så viker mossan undan för gräset. Så jag tror inte det här hjälper. Men maskrosorna får gärna försvinna, även om det aldrig kommer hända på riktigt eftersom grannen verka ha provision på hur många han får plats med i sin gräsmatta.

Jag har förvisso inte så mycket emot att rensa ogräs då och då, men av maskrosorna blir det rejäla hål i gräsmattan och det är inte så fint. Kirskålen i häcken och i skräphörnan ska jag gräva upp det mesta av och sedan försöka kväva resten med täckbark.

Inga kommentarer: